دوست عزيز از شما دعوت ميشود كه فكر خود را آزاد كنيد زيرا كه خدا تو را آزاد آفريده است به طور مطلق خود را تسليم تنها خدا كنيد و خود را از قيد و بندهاي مذاهب ساختگي رها كنيد

آخرين تغييرات 26 مرداد سال 89

 نكات قرآني     اخبار    دانلود    زندگي    تزکیه نفس   نوزده   رد حديث وسنت   خدا یکتاست  

نماز  

واسطه ها در پرستش و نیایش  

شفاعت  

پیام خدای مهربان به مردم ایران  

پیام خدای مهربان به مردم تاجيكستان  

پیام خدای مهربان به مردم افغانستان  

وبلاگ انگلیسی  

سایت عربی  

1/25/2005

صلوات فرستادن

صلوات فرستادن

اصطلاح صلوات فرستادن عادتي است كه بين مسلمين رايج شده است به طوريكه در مجالس و جشنها و شاديها و مراسمهاي رسمي... بر محمد رسول خدا صلوات ميفرستند و با صداي بلند فرياد ميزنند : صل علي محمد و آل محمد.

اتوبوس كه به سر گردنه ميرسد بر محمد صلوات ميفرستند متوقف كه ميشود بر محمد صلوات ميفرستند براي شام كه توقف ميكنند بر جمال محمد صلوات ميفرستند. پشت اتوبوسها مينويسند صل علي محمد و آل محمد.

خاتمه مجالس را با صلوات بر محمد به اتمام ميرسانند . شروع و خاتمه هر كاري را با صلوات بر جمال محمد به انجام ميرسانند. و اين در حالي است كه هر كاري بايد با اسم خدا شروع شود تمام قرآن با بسم الله شروع ميشود اما مسلمانان كارهايشان را با اسم محمد شروع ميكنند. خاتمه هر كاري با حمد خدا بايد انجام گيرد اما به اصطلاح مسلمانان خاتمه هركاري را با صلوات بر محمد به انجام ميرسانند.

اما اين انحراف از چه وقتي پيش آمد؟ در زمان خود محمد رسول خدا چنين چيزي وجود نداشته است و دقيقا در زماني شروع شد كه مسلمين شروع به بزرگ كردن و تقدس شخصيتهاي مذهبي كردند. البته اگر به آنها بگوييد چرا صلوات ميفرستيد ؟ فورا آيه 33:56 را دليل مياورند و ميگويند كه خدا خودش دستور به فرستادن صلوات داده است. اما بهتر است كه واقعا آن آيه را بررسي كنيم ببينيم كه واقعا خدا چنين دستوري داده است يا رهبان و ملاها چنين دستوري داده اند!

[33:56] ان الله وملئكته يصلون على النبي يايها الذين ءامنوا صلوا عليه وسلموا تسليما
[33:56] خدا و فرشتگانش پيامبر را كمك و پشتيباني مي كنند. اي كساني كه ايمان آورده ايد، او را ياري دهيد و از او پشتيباني کنيد و به او توجه نماييد، آن طور كه بايد به او توجه کرد.

"صلوا" به معناي پشتيباني كردن است در حقيقت معناي اصلي آيه اين است كه خدا و ملائكه از نبي پشتيباني ميكنند شما هم از نبي پشتيباني كنيد و درست و واقعي اسلام بياوريد .

در تاييد مطالب بالا آيه 33:43 را نگاه كنيد

[33:40] ما كان محمد ابا احد من رجالكم ولكن رسول الله وخاتم النبيين وكان الله بكل شيء عليما
[33:41] يايها الذين ءامنوا اذكروا الله ذكرا كثيرا
[33:42] وسبحوه بكرة واصيلا
[33:43] هو الذي يصلي عليكم وملئكته ليخرجكم من الظلمت الى النور وكان بالمؤمنين رحيما

[33:40] محمد پدر هيچ يک از مردان شما نبود. او رسول خدا و آخرين پيامبر بود. خدا از همه چيز کاملا آگاه است.
[33:41] اي کساني که ايمان آورده ايد، خدا را فراوان ياد کنيد.*
[33:42] روز و شب او را تجليل نماييد.
[33:43] اوست يكتايي كه همراه با فرشتگانش، به شما كمك مي كند تا شما را از تاريكي ها به نور راهنمايي كند. او نسبت به مؤمنان مهربان ترين است.

همانطور كه ميبينيد در اين آيه هم خدا علاوه بر نبي مومنان را نيز پشتيباني ميكند. مطمئنا خدا بر مومنان صلوات نميفرستد!!

جالب اين است كه آيات قبل از 33:43 حرف از اين دارد كه خدا را به طور مرتب زياد ذكر كنيد . زيرا خدا ميدانست كه روزي مسلمانان به جاي خدا محمد و عيسي را ذكر ميكنند.


[2:157] اولئك عليهم صلوت من ربهم ورحمة واولئك هم المهتدون
[2:157] اينان سزاوار رحمت و نعمت هايي از جانب پروردگارشان شده اند. اينان از هدايت شدگانند.

به اصطلاح مسلمانان در حال حاضر فكر و ذكرشان محمد است بطوريكه در طول شبانه روز كمتر خدا را ذكر ميكنند و بيشتر به فكر محمد هستند تا خدا . وقتي اسم خدا آورده شود كسي عكس العملي نشان نميدهد. اما همينكه اسم محمد ويا علي ذكر شود همه به جنب و جوش ميفتند و شروع به تكرار جمله صل علي محمد و آل محمد ميكنند بعضي به يكبار بسنده نكرده و چندين مرتبه تكرار ميكنند. هدف از دين اين است كه مرتب خدا را ذكر كنيم نه محمد وعيسي را !

واقعا پشتيباني از نبي وقتي كه نبي زنده نيست چه معنا و مفهومي به غير از پيروي از دستوراتش دارد؟
معناي واقعي آيه 33:56 اين است كه خدا از مومنان در قبال رسول سه چيز ميخواهد:

الف – معتقد شدن به او (سلموا تسليما)

[33:22] ولما رءا المؤمنون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله ورسوله وصدق الله ورسوله وما زادهم الا ايمنا وتسليما
[33:22] هنگامي که مؤمنان واقعي گروه ها را ( آماده حمله ) ديدند، گفتند: "اين همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده اند و خدا و رسولش راستگو هستند." اين (موقعيت خطرناک) فقط ايمان آنها را قوي تر کرد و بر ميزان تسليم بودنشان افزود.

[4:65] فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في انفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
[4:65] هرگز، به پروردگارت سوگند؛ آنها مؤمن نيستند مگر آنكه نزد تو بيايند تا در مورد اختلافاتشان قضاوت كني، سپس در قبول قضاوت تو هيچگونه ترديدي در دلشان نيابند. آنها بايد تسليم شوند، تسليمي كامل.

ب- حمايت از او (صلوا عليه ) 33:43
ج- تبعيت كردن از پيام رسول (اطيعوا الرسول)